Parker og Rejs potentialer

Authors

  • Peter Bjørn Andersen TetraPlan A/S
  • Hjalmer Christiansen TetraPlan A/S

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v9i1.4526

Abstract

I Juni 2001 vedtog HUR en Parker & Rejs strategi for Hoved- stadsregionen. Formålet er at forbedre forholdene for at kombi- nere kollektiv transport med bil og cykel for derved at øge ande- len af rejsende, der kombinerer brugen af bil/cykel og kollektiv trafik.

Strategien skitserer bl.a. forskellige prototyper for Parker & Rejs, herunder store Parker & Rejs anlæg med plads til mere end 1000 biler, hvor der er høj service og høj frekvens med kollektiv trafik. I Danmark findes der imidlertid endnu ikke sådanne store Parker & Rejs anlæg. På den baggrund og som input til det videre arbejde med Parker & Rejs, bl.a. i forbindelse med Trafikplan 2003 for Hovedstadsregionen, har TetraPlan lavet en analyse af poten- tialet for store Parker & Rejs pladser i Hovedstadsregionen for HUR.

Der er i analysen i første omgang alene valgt at beskrive en form for øvre potentiale for Parker & Rejs, hvor der ikke er taget hen- syn til individuelle holdninger, krav og ønsker, som kan påvirke valget mellem bil og Parker & Rejs og dermed potentialet.

Downloads

Published

31-12-2002

How to Cite

Andersen, P. B., & Christiansen, H. (2002). Parker og Rejs potentialer. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 9(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v9i1.4526