Pendling til virksomheder - kan vi lade bilen stå?
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.td.v10i1.4663Abstract
I 2002 gennemførte HUR (Hovedstadens Udviklingsråd) og Københavns Kommune en kampagne om transportvaner, som optakt til Miljøtrafikugen. Kampagnen viste, at det ved information, opmuntring og konkurrence er muligt at skabe en ganske markant ændring af transportadfærden i en afgrænset periode. Kampagnen skabte debat om transport og affødte en række både glade, men også kritiske kommentarer til de eksisterende transporttilbud.
Som tema for optakten til Miljøtrafikugen 2002 blev der valgt en virksomhedsrettet kampagne, idet man udover at skabe opmærksomhed om Miljøtrafikugen ønskede at undersøge, om det var muligt at flytte noget ved brug af mobility management og transportplanaktiviteter.
Downloads
Published
31-12-2003
How to Cite
Egetoft, A., & Botoft, C. (2003). Pendling til virksomheder - kan vi lade bilen stå?. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 10(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v10i1.4663
Issue
Section
Mobilitet og adfærd