Metroens effekter på ansattes transportadfærd – delundersøgelser ved den københavnske metros første og anden etape

Authors

  • Peter Hartoft-Nielsen Forskningscentret for Skov & Landskab

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v10i1.4685

Keywords:

metro, public transport, travel behaviour, mode of transportation, localization, workplaces, travel between home and workplace

Abstract

Formålet med projektet "Metroens effekt på ansattes transportadfærd" er at belyse, hvilken effekt åbningen af den københavnske metro har på transporten mellem bolig og arbejde for ansatte på virksomheder som ligger nær stationer betjent af metroen. Der lægges vægt på at belyse eventuel overflytning af transport fra bil til kollektiv transport.
Artiklen omhandler resultater fra de tre første dele af det samlede projekt. Den omhandler resultater fra undersøgelser af transportadfærd blandt ansatte på virksomheder ved metroens første etape før og efter åbningen af første etape, og resultater fra en undersøgelse af transportadfærd blandt ansatte på virksomheder ved metroens anden etape før åbningen af anden etape.
Datagrundlaget er interview af flere tusinde ansatte på 23 større arbejdspladser, idet der er gennemført godt tusinde interview ved hver af de tre delundersøgelser.

Downloads

Published

31-12-2003

How to Cite

Hartoft-Nielsen, P. (2003). Metroens effekter på ansattes transportadfærd – delundersøgelser ved den københavnske metros første og anden etape. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 10(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v10i1.4685

Issue

Section

Trafikpolitik og organisation – Klima og planlægning