Evaluering af miljøtrafikuge 2000

Authors

  • Henrik Paag TetraPlan A/S

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v8i1.4780

Keywords:

green transport week, evaluation, environment, campaign, sustainability, mode choice, behavioural changes

Abstract

I uge 38 i september 2000 var det miljøtrafikuge. I miljøtrafikugen gennemførte en lang række kommuner, amter, organisationer og virksomheder en lang række lokalt forankrede aktiviteter som en del af en samlet, national indsats under sloganet Tænk i nye vaner.

Miljøtrafikugen var et praktisk forsøg på at få befolkningen til at forholde sig til og dernæst ændre deres trafikale vaner i en mere bæredygtig retning.

Den efterfølgende evaluering af den landsdækkende, men lokalt forankrede kampagne, fokuserede på befolkningens kendskab og holdninger til miljøtrafikugen samt eventuelle deltagelse og adfærdsændringer i ugen, de gennemførte aktiviteter i de deltagende kommuner og mediernes dækning af miljøtrafikugen.

Indlægget gennemgår denne evaluering med hovedvægt lagt på vurderingen af kommunernes aktiviteter i ugen og den gennemførte teleinterviewundersøgelse om kendskab til og deltagelse i ugen. Desuden ses der på, i hvilken grad de opstillede resultatkrav til kampagnen blev opfyldt.

Downloads

Published

31-12-2001

How to Cite

Paag, H. (2001). Evaluering af miljøtrafikuge 2000. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 8(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v8i1.4780