Integrated Services in the Intermodal Chain: Will it improve freight mobility in Europe?

Authors

  • Michael Henriques TetraPlan
  • Paul van de Lande Ecorys

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v13i1.5197

Keywords:

freight movements, intermodality, organization, legal aspects, development, MarcoPolo Projects

Abstract

Paperet omhandler et større studie udført for DG TREN som led i afdækningen samt fremtidssikringen af den intermodale godstransport i Europa. Paperet peger i høj grad på de mange aspekter der skal koordineres, og har som noget nyt ganske stor fokus også på juridiske aspekter samt på brug af såkaldte promotion centres, derskal påkalde opmærksomheden hos kunderne med henblik på brug af de intermodale løsninger.

Samtidig er der søgt gennemført en samfundsøkonomisk analyse af de foreslåede initiativer. denne del af anlysen viser med stor tydelighede de markante problemer der er knyttet til anvendelsen af denne form for analyse på et bl.a datamæssigt usikkert grundlag. Følsomhedsanalyser viser de markante resultatforskelle, styret af forskelle i de grundlæggende forudsætninger.
Analysen afrundes med et sæt anbefalinger, der søger at inddrage transporterhvervets holdninger, som langtfra altid svarere overens med DG Trens opfattelse af hvilke indsatsområder der bør prioriteres.

Downloads

Published

31-12-2006

How to Cite

Henriques, M., & van de Lande, P. (2006). Integrated Services in the Intermodal Chain: Will it improve freight mobility in Europe?. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 13(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v13i1.5197