Evaluering af hastighedsplan for det åbne land

Authors

  • Mogens Møller ViaTrafik

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v13i1.5254

Abstract

I 2001 fik Karlebo Kommune støtte fra Rådighedspuljen til hastighedsprojekt i et større landområde med mindre veje og landsbysamfund vest for Helsingørmotorvejen. Projektet blev planlagt i 2000 som hastighedszone med 40 km/t med foranstaltninger i landsbysamfund og 60 km/t hastighedsbegrænsning på de kommunale landeveje. Projektet skulle sænke hastigheden, øge tryghed og trafiksikkerhed samt gøre det mere attraktivt, at cykle i landzonen. Projektet blev realiseret i perioden 2003 til starten af 2005. I forbindelse med projektet gennemførte kommunen borgermøder og nedsatte beboergrupper i 3 landsbyer. Samtidig blev der gennemført kampagner med uddeling af foldere, bagrudestreamere o.l.

Downloads

Published

31-12-2006

How to Cite

Møller, M. (2006). Evaluering af hastighedsplan for det åbne land. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 13(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v13i1.5254