Trafikmodel for Østjylland

Authors

  • Kasper Hove Pedersen Aalborg Universitet, Urban Planning & Management
  • Peter Bro Aalborg Universitet, Arkitektur og Design
  • Thomas Hjorth Møller Aalborg Universitet, Institut for Samfundsudvikling og Planlægning
  • Thomas Sick NIelsen Københavns Universitet, Center for Skov, Landskab og Planlægning
  • Jacob Kronbak Syddansk Universitet, Institut for Maritim Forskning og Innovation
  • Henrik Harder Aalborg Universitet, Arkitektur og Design

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v15i1.5366

Abstract

Der arbejdes i øjeblikket på et samarbejde mellem de 17 østjyske kommuner, transportministeriet og miljøministeriet om en samlet strategi for vejinfrastrukturen i Østjylland. Grundlaget for beslutningerne der skal tages i forbindelse med samarbejdet, er til dels bygget op over 3 delanalyser over byudviklingen i Østjylland. Én af delanalyserne omhandler interaktion, hvor trafikken mellem de østjyske sogne bl.a. skal modelleres, dette paper omhandler opbygningen af denne model og til dels outputtet. Modellen udregner bil og togtrafikken mellem sognene i Østjylland, som antal ture pr. døgn. Grundlaget for beregningerne er befolkningstal og antal arbejdspladser.

Downloads

Published

31-12-2008

How to Cite

Pedersen, K. H., Bro, P., Møller, T. H., NIelsen, T. S., Kronbak, J., & Harder, H. (2008). Trafikmodel for Østjylland. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 15(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v15i1.5366

Issue

Section

Trafikpolitik og organisation – Klima og planlægning