Prioritering af investeringer

Authors

  • Jonas Herby Incentive Partners
  • Claus Bjørn Jørgensen Incentive Partners
  • Peter Sand Public Arkitekter

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v1i1.5584

Keywords:

prioritizing, stations, passengers, customers

Abstract

Trafikstyrelsen fik i 2008 udarbejdet rapporten ”Masterplan for trafikterminaler i Øst-danmark” i samarbejde med Banedanmark, DSB og Movia. I Masterplanen analyseredes udvalgte trafikterminaler i landsdelen, med det formål at tilvejebringe et fælles grundlag for forbedring af disse. Masterplanen havde primært karakter af et idékatalog, og indeholdte ingen prioritering af tiltagene på tværs af stationerne.

For at få et overblik over, hvilke tiltag og/eller stationer der kan forventes at give den højeste kundetilfredshed og passagerfremgang, bad Terminalsamarbejdet Incentive Partners og Public Arkitekter om at udvikle en metode til at prioritere de forskellige tiltag.

Projektet et eksempel på, hvordan man med relativt enkle midler kan opstille et velfunderet beslutningsgrundlag, således at man bedre bliver i stand til at prioritere de investeringer, som skaber mest mulig værdi for kunderne. Projektet giver således også nogle fingerpeg om, hvordan man bedst og billigst kan indrette den kollektive trafik med henblik på at tiltrække flere passagerer.

Downloads

Published

31-12-2011

How to Cite

Herby, J., Jørgensen, C. B., & Sand, P. (2011). Prioritering af investeringer. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 18(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v1i1.5584