Executive coaching
Et kvalitativt studie om seks danske lederes oplevelse af at modtage executive coaching
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.cp.v9i1.6407Abstract
Executive coaching er en disciplin, som over de sidste tre årtier er blevet mere og mere populær. Alligevel er empirisk litteratur på området mangelfuld. Efter at have udført et systematisk review siden af kvalitative studier som undersøgte effekterne af executive coaching, blev det fundet, at kun 7 studier over en periode på 10 år levede op til de opstillede kriterier. Formålet med denne fænomenologiske undersøgelse er derfor at undersøge hvordan seks danske ledere oplever det at modtage executive coaching. Undersøgelsen er baseret på interviews med seks danske mellem- og topledere, som er ansat hhv. i en større dansk region og ved en større privat virksomhed. Dataene er blevet analyseret ved hjælp af den kvalitative analysemetode Interpretative Phenomenological Analysis (IPA).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Artikler publiceret i tidsskriftet for Coaching Psykologi er licenseret under en Creative Commons Navngivelse-IkkeKommerciel-IngenBearbejdelse 3.0 Unported Licens.
Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af Creative Commons Attribution-licensen: Navngivelse – Ikke-kommerciel - Ingen Bearbejdede Værker (by-nc-nd). Læs om licensen på http://www.creativecommons.dk/om/.