København-Ringsted modelkomplekset

Fra togmodulering til samfundsøkonomi

Authors

  • Otto Anker Nielsen Banestyrelsen
  • Dorte Filges Banestyrelsen
  • Anders Kaas Banestyrelsen
  • Per Thorlacius Banestyrelsen
  • Thomas Israelsen Banestyrelsen
  • Erik Rude Nielsen Banestyrelsen
  • Bo Grevy Banestyrelsen
  • Jens Brix Banestyrelsen

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v6i1.4423

Abstract

I forbindelse med København-Ringsted baneprojektets supplerende høring i efteråret 1998, gennemførte Banestyrelsen en samfundsøkonomisk vurdering af projektet. Denne vurdering indgik i den udgivne Linieføringsrapport med tilhørende Fagnotater. Landstrafikmodellen, som blev benyttet til de grundlæggende prognoseberegninger, levede dog ikke fuldt ud op til de ønsker der var til beregningstid, fleksibilitet, resultatform mm. Med henblik på den samfundsøkonomiske vurdering til den kommende VVM-redegørelsen besluttede Banestyrelsen derfor at opbygge et ny modelkompleks: København-Ringsted modellen (KRM). Artiklen beskriver overordnet denne model.

Downloads

Published

31-12-1999

How to Cite

Nielsen, O. A., Filges, D., Kaas, A., Thorlacius, P., Israelsen, T., Nielsen, E. R., Grevy, B., & Brix, J. (1999). København-Ringsted modelkomplekset: Fra togmodulering til samfundsøkonomi. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 6(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v6i1.4423