København-Ringsted modelkomplekset
Fra togmodulering til samfundsøkonomi
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.td.v6i1.4423Abstract
I forbindelse med København-Ringsted baneprojektets supplerende høring i efteråret 1998, gennemførte Banestyrelsen en samfundsøkonomisk vurdering af projektet. Denne vurdering indgik i den udgivne Linieføringsrapport med tilhørende Fagnotater. Landstrafikmodellen, som blev benyttet til de grundlæggende prognoseberegninger, levede dog ikke fuldt ud op til de ønsker der var til beregningstid, fleksibilitet, resultatform mm. Med henblik på den samfundsøkonomiske vurdering til den kommende VVM-redegørelsen besluttede Banestyrelsen derfor at opbygge et ny modelkompleks: København-Ringsted modellen (KRM). Artiklen beskriver overordnet denne model.
Downloads
Published
31-12-1999
How to Cite
Nielsen, O. A., Filges, D., Kaas, A., Thorlacius, P., Israelsen, T., Nielsen, E. R., … Brix, J. (1999). København-Ringsted modelkomplekset: Fra togmodulering til samfundsøkonomi. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 6(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v6i1.4423
Issue
Section
Trafikmodeller og deres anvendelse