København-Ringsted modelkomplekset
Fra togmodulering til samfundsøkonomi
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.td.v6i1.4423Resumé
I forbindelse med København-Ringsted baneprojektets supplerende høring i efteråret 1998, gennemførte Banestyrelsen en samfundsøkonomisk vurdering af projektet. Denne vurdering indgik i den udgivne Linieføringsrapport med tilhørende Fagnotater. Landstrafikmodellen, som blev benyttet til de grundlæggende prognoseberegninger, levede dog ikke fuldt ud op til de ønsker der var til beregningstid, fleksibilitet, resultatform mm. Med henblik på den samfundsøkonomiske vurdering til den kommende VVM-redegørelsen besluttede Banestyrelsen derfor at opbygge et ny modelkompleks: København-Ringsted modellen (KRM). Artiklen beskriver overordnet denne model.
Downloads
Publiceret
31-12-1999
Citation/Eksport
Nielsen, O. A., Filges, D., Kaas, A., Thorlacius, P., Israelsen, T., Nielsen, E. R., … Brix, J. (1999). København-Ringsted modelkomplekset: Fra togmodulering til samfundsøkonomi. Artikler Fra Trafikdage På Aalborg Universitet, 6(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v6i1.4423
Nummer
Sektion
Trafikmodeller og deres anvendelse