Studie vedrørende busfremkommelighed
Økonomiske effekter af trængselsproblemer
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.td.v8i1.4593Abstract
Stigende trafikmængder påvirker rejsehastigheden i negativ retning for alle trafikanter. Dermed stiger rejsetiden, og der opstår både samfundsøkonomiske og driftsøkonomiske tab.
I nærværende notat er der foretaget en overordnet analyse af situationen på Nørrebrogade. De økonomiske tab er opgjort i år 2010 i en reference situation hvor den nuværende trafikale udvik- ling forventes at fortsætte uændret. Derudover er det illustreret, hvordan to alternative tiltag kan reducere de økonomiske tab. Der er ikke taget stilling til hvordan de skitserede indgreb konkret kan gennemføres i praksis.
Downloads
Published
31-12-2002
How to Cite
Maltesen, N. J. (2002). Studie vedrørende busfremkommelighed: Økonomiske effekter af trængselsproblemer. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 8(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v8i1.4593
Issue
Section
Samfundsøkonomi på transportområdet