Studie vedrørende busfremkommelighed

Økonomiske effekter af trængselsproblemer

Authors

  • Nicolai J. Maltesen NIRAS

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v8i1.4593

Abstract

Stigende trafikmængder påvirker rejsehastigheden i negativ retning for alle trafikanter. Dermed stiger rejsetiden, og der opstår både samfundsøkonomiske og driftsøkonomiske tab.

I nærværende notat er der foretaget en overordnet analyse af situationen på Nørrebrogade. De økonomiske tab er opgjort i år 2010 i en reference situation hvor den nuværende trafikale udvik- ling forventes at fortsætte uændret. Derudover er det illustreret, hvordan to alternative tiltag kan reducere de økonomiske tab. Der er ikke taget stilling til hvordan de skitserede indgreb konkret kan gennemføres i praksis.

Downloads

Published

31-12-2002

How to Cite

Maltesen, N. J. (2002). Studie vedrørende busfremkommelighed: Økonomiske effekter af trængselsproblemer. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 8(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v8i1.4593