Studie vedrørende busfremkommelighed
Økonomiske effekter af trængselsproblemer
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.td.v8i1.4593Sammendrag
Stigende trafikmængder påvirker rejsehastigheden i negativ retning for alle trafikanter. Dermed stiger rejsetiden, og der opstår både samfundsøkonomiske og driftsøkonomiske tab.
I nærværende notat er der foretaget en overordnet analyse af situationen på Nørrebrogade. De økonomiske tab er opgjort i år 2010 i en reference situation hvor den nuværende trafikale udvik- ling forventes at fortsætte uændret. Derudover er det illustreret, hvordan to alternative tiltag kan reducere de økonomiske tab. Der er ikke taget stilling til hvordan de skitserede indgreb konkret kan gennemføres i praksis.
Nedlastinger
Publisert
31-12-2002
Hvordan referere
Maltesen, N. J. (2002). Studie vedrørende busfremkommelighed: Økonomiske effekter af trængselsproblemer. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 8(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v8i1.4593
Utgave
Seksjon
Samfundsøkonomi på transportområdet