En funktionel dynamisk vejvalgsmodel
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.td.v10i1.4677Keywords:
dynamic car assignmentAbstract
Med den stigende trængsel – især i Hovedstadsområdet – er det klart, at statiske modeller ofte ikke tilstrækkeligt præcist beskriver trafikafviklingen. Dette har i særlig grad betydning for modeller, der benyttes i forbindelse med vurdering af forslag til forbedring af vejnettets kapacitet – f.eks. omlægning af signalanlæg, udvidelse af vejkapacitet, forbedring af ramper, etc. Der er således et behov for et funktionelt alternativ til de traditionelle statiske vejvalgsmodeller.
Inspireret af dette samt forskning i udlandet, skitseres i det følgende principperne for en stokastisk dynamisk flerklasse vejvalgsmodel, og de indledende erfaringer fra implementering og test af denne model beskrives.
Downloads
Published
31-12-2003
How to Cite
Nielsen, O. A., & Frederiksen, R. D. (2003). En funktionel dynamisk vejvalgsmodel. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 10(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v10i1.4677
Issue
Section
Trafikmodeller og deres anvendelse