Ny strategi for rejsekortet

Authors

  • Aske Wieth-Knudsen DSB
  • Eskil Thuesen Trafikselskabet Movia

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v1i1.5927

Abstract

Umiddelbart før jul blev rejsekortsystemet endeligt afleveret fra leverandøren. Dermed er 10 års udviklingsarbejde afsluttet. Trafikselskaberne i Danmark, der sammen ejer rejsekortet, har derfor lagt en ny strategi for Rejsekort A/S, hvor rejsekortet skal være en nem billet til den kollektive transport. Rejsekortet skal være nemt at bruge, have faldende omkostninger – og dermed blive trafikselskabernes foretrukne billetmedie.

På kort sigt skal driften af rejsekortet gøres mere effektivt for både passagerer og trafikselskaber, og rejsekortet skal integreres i trafikselskabernes digitale løsninger. På længere sigt skal kortet udvikles med nye funktioner og anvendelsesområder.

Downloads

Published

31-12-2016