Ny strategi for rejsekortet
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.td.v1i1.5927Resumo
Umiddelbart før jul blev rejsekortsystemet endeligt afleveret fra leverandøren. Dermed er 10 års udviklingsarbejde afsluttet. Trafikselskaberne i Danmark, der sammen ejer rejsekortet, har derfor lagt en ny strategi for Rejsekort A/S, hvor rejsekortet skal være en nem billet til den kollektive transport. Rejsekortet skal være nemt at bruge, have faldende omkostninger – og dermed blive trafikselskabernes foretrukne billetmedie.
På kort sigt skal driften af rejsekortet gøres mere effektivt for både passagerer og trafikselskaber, og rejsekortet skal integreres i trafikselskabernes digitale løsninger. På længere sigt skal kortet udvikles med nye funktioner og anvendelsesområder.
Downloads
Publicado
31-12-2016
Como Citar
Wieth-Knudsen, A., & Thuesen, E. (2016). Ny strategi for rejsekortet. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 23(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v1i1.5927
Edição
Seção
Smart mobilitet