Planlovens nye detailhandelsbestemmelser
- mål og midler - muligheder og umuligheder
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.td.v5i1.4161Nøgleord:
The Danish Planning Act, planning for retail business, legal means, before/after studyResumé
Danmark fik med vedtagelsen af Lov om ændring af lov om planlægning (detailhandel m.v.) i maj 1997 en planlov med en række nye bestemmelser om detailhandelsplanlægning og -regulering. Planlovens nye detailhandelsbestemmelser har således netop i disse dage ét års jubilæum. I den anledning kommer denne artikel med en vurdering af loven - herunder dens muligheder og begrænsninger.
Downloads
Publiceret
31-12-1998
Citation/Eksport
Sørensen, M. T. (1998). Planlovens nye detailhandelsbestemmelser : - mål og midler - muligheder og umuligheder. Artikler Fra Trafikdage På Aalborg Universitet, 5(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v5i1.4161
Nummer
Sektion
Trafikpolitik og organisation – Klima og planlægning