Trafikale effekter af metroen på Frederiksberg

Forfattere

  • Jane Ildensborg-Hansen TetraPlan A/S
  • Goran Vuk Danmarks TransportForskning

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v11i1.4950

Nøgleord:

before-and-after study, mode choice, induced traffic, changes in destination choice, metro, Frederiksberg

Resumé

Trafikale effekter af metroen på Frederiksberg er et forskningsprojekt, der er en del af en større før- og efteranalyse af metroen i København. I projektet belyses de trafikale effekter af metroen i forskellige områder af København.

Frederiksberganalysen vedrører de trafikale effekter på Frederiksberg i forbindelse med åbningen af metroens fase 2a mellem Nørreport station og Frederiksberg station.

I artiklen præsenteres resultaterne omkring trafikspring, transportmiddelskift og ændringer i turmønstre på hverdage. Der fokuseres dermed på, om introduktionen af metroen betyder øget trafik samt ændringer i folks valg af transportmidler og turdestinationer.

Downloads

Publiceret

31-12-2004

Citation/Eksport

Ildensborg-Hansen, J. ., & Vuk, G. (2004). Trafikale effekter af metroen på Frederiksberg. Artikler Fra Trafikdage På Aalborg Universitet, 11(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v11i1.4950