Mere Metro
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.td.v11i1.4952Nøgleord:
metro, Copenhagen, Frederiksberg, public transport, transport planningResumé
I dette paper redegøres der for den københavnske metro. Der tages udgangspunkt i de allerede besluttede og etablerede dele af nettet, hvor det påvises, at metroen har en bred opbakning fra borgerne og rent faktisk også har flyttet markedsandele, således at den kollektive trafik i Københavns Kommune for første gang i mange år har vundet ind på bilerne.
Dernæst viser paperet, hvorledes en cityring, metroens etape fire, vil øge tilgængeligheden til kvarterer, som i dag ikke er omfattet af stationsnærhed, således at store dele af storbyen vil få stationsnærhed, hvilket vil betyde en yderligere reduktion i bilbehovet.
Downloads
Publiceret
31-12-2004
Citation/Eksport
Leonardsen, Øystein. (2004). Mere Metro. Artikler Fra Trafikdage På Aalborg Universitet, 11(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v11i1.4952
Nummer
Sektion
Kollektiv Transport