Kommunikation i modvind

Authors

  • Per Als Ørestadsselskabet, Metro

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v12i1.5112

Keywords:

public transport, terminals, metro

Abstract

Baggrund: Efter Metroens driftsstart i 2002 løb Metroen ind i en række driftsproblemer, der skræmte (potentielle) passagerer væk og skabte store imagemæssige problemer for såvel Ørestadsselskabet som for systemleverandøren, Ansaldo, og driftsoperatøren, Metro Service. Ørestadsselskabet valgte at gå sammen med sine partnere og etablere sin egen Mediemæssige platform, væsentligst og mest nyskabende gennem etablering af 14-dages bladet "MetroNyt", der direkte til kunderne gav systematiske og løbende oplysning om problemer, iværksatte løsninger og forventede resultater. Formål: At beskrive filofien bag den øgede informationsindsats, problemer ved iværksættelse og gennemførelse, de opnåede resultater, og endelig hvilke erfaringer, Ørestadsselskabet som Trafikselskab har kunne drage heraf

Downloads

Published

31-12-2005

How to Cite

Als, P. (2005). Kommunikation i modvind. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 12(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v12i1.5112