Erfaringer med Movias borgerpanel

Udvidet resumé

Authors

  • Anette Enemark Mobilitetsselskabet Movia
  • Birgitte Skøtt Lenstrup Mobilitetsselskabet Movia

DOI:

https://doi.org/10.54337/ojs.td.v28i1.6917

Abstract

til borgerne er en måde at bevare følingen med, hvad forskellige grupper af borgere finder vigtigt. Det er helt enkelt en fordel at bede mange forskellige mennesker om at komme med bud på nye muligheder. Borgerinddragelse er derfor allerede en del af kommunerne og regionernes dna og eksistensberettigelse, og de ved om nogen, at det kræver mod at invitere borgerne ind i maskinrummet.
Det er blandt andet deres arbejde, som har inspireret Movia til at inddrage borgere fra 45 kommuner i udviklingen af vores kollektive transportløsninger og services. Movia gør det med baggrund i et ønske om at etablere en kontinuerlig dialog med en bred skare af mennesker i et borgerpanel, der kan bidrage til udviklingen af den kollektive transport - og hjælpe med at gøre den gennemskuelig og rar at være i.
I Movias borgerpanel sidder knap 50 borgere med mindst én deltager fra alle 45 kommuner på Sjælland. Panelet er sammensat med en spredning på både køn, alder, rejsefrekvens og digital parathed.

Downloads

Published

27-09-2021

How to Cite

Enemark, A. ., & Lenstrup, B. S. (2021). Erfaringer med Movias borgerpanel: Udvidet resumé. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 28(1). https://doi.org/10.54337/ojs.td.v28i1.6917