Københavns Bybane

Autores/as

  • Helge Erlandsen Ørestadsselskabet

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v3i1.3935

Palabras clave:

Minimetro, Light-rail, tram, system comparison, passengers, miljø, environment, accidents, inconvenience, economy, Copenhagen

Resumen

I 2000 får København en bybane - en “minimetro”. Rejsehastigheden er høj og tidsafstanden mellem de automatisk kørende tog er lille - ned til 1½ minut. Togene er førerløse. Servicemedarbejdere inde i samtlige tog giver en høj grad af tryghed for passagererne. Artiklen præsenterer Bybanen samt de undersøgelser af minimetro, light-rail og sporvogn, der førte til selskabets valg af minimetroen.

 

Descargas

Publicado

31-12-1996

Cómo citar

Erlandsen, H. (1996). Københavns Bybane. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 3(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v3i1.3935