Borgerinddragelse og offentlighed om større infrastrukturprojekter

Konventionelle ord er ikke nok

Autores/as

  • Thomas Hertz Bysted Hovedkvarteret A/S

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v7i1.4809

Palabras clave:

communication, publicity, information, infrastructure projects

Resumen

Erfaringerne fra inddragelse af offentligheden ved større infrastrukturprojekter viser, at det er vigtigt at skelne mellem de forskellige faser i et projekt. Kommunikationen kan deles i tre faser:

  • om et projekt skal gennemføres – om den samfundsmæssige nytte og relevans
  • hvordan anlægget skal udformes, når der er truffet principiel beslutning – om den direkte påvirkning af potentielle naboer
  • og hvordan det skal realiseres og anlægsarbejdet er i gang – om den løbende kommunikation i anlægsfasen

For at opnå en reel dialog og undgå skuffede forventninger hos borgerne, skal det stå lysende klart, hvad der er til debat .

Descargas

Publicado

31-12-2000

Cómo citar

Hertz, T. (2000). Borgerinddragelse og offentlighed om større infrastrukturprojekter: Konventionelle ord er ikke nok. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 7(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v7i1.4809

Número

Sección

Trafikpolitik og organisation – Klima og planlægning