Brug af lavfrekvent GPS data og OpenStreetMap til beregning af køretider

Autores/as

  • Ove Andersen Institut for Datalogi, Aalborg Universitet
  • Benjamin B. Krogh Institut for Datalogi, Aalborg Universitet
  • Harry Lahrmann Trafikforskningsgruppen, Aalborg Universitet
  • Kristian Torp Institut for Datalogi, Aalborg Universitet

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v1i1.5645

Palabras clave:

GPS, direction, directional drive time, open street map, osm

Resumen

Nøjagtig estimering af køretider er relevant for en lang række transportvirksomheder for at udnytte køretøjerne bedst muligt. I denne artikel beskrives det, hvorledes de store mængder lavfrekvent GPS data, der allerede opsamles kan anvendes til at højne nøjagtigheden af de estimerede køretider. Til dette formål anvendes OpenStreetMap, som er et digitalt kort, der omkostningsfrit kan distribueres. Artiklen lister detaljerne for hvor map-matchingen er implementeret. Resultaterne viser, at det er væsentligt at tage kørselsretningen med i betragtning når køretider skal estimeres. Dette er specielt vigtigt i centrum af de større byer, hvor der kan være 20-40 % forskel i køretiderne på den samme strækning i forskellig retning.

Descargas

Publicado

31-12-2012

Cómo citar

Andersen, O., Krogh, B. B., Lahrmann, H., & Torp, K. . (2012). Brug af lavfrekvent GPS data og OpenStreetMap til beregning af køretider. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 19(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v1i1.5645