Kriterier for aktiv signalprioritering for kollektiv trafik
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.td.v6i1.4446Emneord (Nøkkelord):
priority of public transport, buspriority, handbook, Oslo, signal controlSammendrag
Med den stigende biltrafik er der et øget behov for at gøre den kollektive trafik mere attraktiv og
konkurrencedygtig - f.eks. ved at forbedre fremkommeligheden. Aktiv signalprioritering (ASP) er
i den forbindelse et centralt tiltag.
Denne artikel beskriver i hovedtræk en håndbog, der kan anvendes ved planlægningen af
konkrete ASP-tiltag. COWI har udarbejdet håndbogen i samarbejde med sin norske afdeling.
Håndbogen kan på et overordnet niveau benyttes til:
• Valg af metode til udpegning af problemområder (kryds/strækninger)
• Undersøgelse af alternative ASP-tiltag i signalregulerede kryds, herunder konsekvensberegning
• Valg af ASP-løsning
• Valg af metoder til evaluering
Nedlastinger
Publisert
31-12-1999
Hvordan referere
Christensen, P. (1999). Kriterier for aktiv signalprioritering for kollektiv trafik. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 6(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v6i1.4446
Utgave
Seksjon
Smart mobilitet