Geografisk analyse af pendlingens struktur og energiforbrug
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.td.v8i1.4778Emneord (Nøkkelord):
pendeling, transport, energy, CO2-emissionSammendrag
Papiret beskriver beregningsmodel og resultater ved opstilling af en pendlingsmatrice mellem 5500 geografiske (områder i Danmark).
I modellen indgår scenarier for CO2-emission ved pendling udfra et basisscenarie som reference og 5 alternative scenarier hvor der foretages en beregning af CO2-reduktion ved øget andel af belægningsgrad i personbiler, øget andel af kollektiv trafik, øget andel af cykling og brug af mere energieffektive biler (A-mærkede biler).
CO2-emission ved pendling er sammenholdt med emission fra andre energi-intensive tjenester i en holdning.
Eksempler på resultater er illustreret i et Geografisk Informations System.
Nedlastinger
Publisert
31-12-2001
Hvordan referere
Hansen, A. B. (2001). Geografisk analyse af pendlingens struktur og energiforbrug. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 8(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v8i1.4778
Utgave
Seksjon
Trafikkens energi-, klima- og miljøforhold