Kvantificering samt forbedring af robusthed og punktlighed i jernbanetransport

En gennemgang af litteraturen

Forfattere

  • Jens Parbo DTU Transport
  • Otto Anker Nielsen DTU Transport
  • Carlo Prato DTU Transport
  • Alex Landex DTU Transport

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v1i1.5681

Emneord (Nøkkelord):

robustness, punctuality, railways

Sammendrag

I denne artikel gennemgås studier, der har beskæftiget sig med punktlighed og robusthed indenfor jernbanedrift. For disse to servicemål undersøges det hvilke definitioner og kvantificérbare mål litteraturen har benyttet sig af op til i dag. Ligeledes undersøges det også, hvilke metoder der har været anvendt til at forbedre jernbanedriften. Dette studie fremhæver forskellen mellem tog- og passagerforsinkelser samt at måden hvorpå passagerernes rutevalg er estimeret, har signifikant indflydelse på korrektheden af resultaterne når beregnede resultater sammenlignes med virkeligheden. Baseret på denne gennemgang af litteraturen foreslås slutteligt nogle retningslinjer for fremtidige perspektiver.

Nedlastinger

Publisert

31-12-2013

Hvordan referere

Parbo, J., Nielsen, O. A., Prato, C., & Landex, A. (2013). Kvantificering samt forbedring af robusthed og punktlighed i jernbanetransport: En gennemgang af litteraturen. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 20(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v1i1.5681