Fartkampagner
Arbejdet i amterne, med eksempler fra Sønderjylland
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.td.v1i1.3864Palavras-chave:
campaigns for better traffic safety, speed of the cars, before and after studiesResumo
I august/september 1991 og 92 gennemførte Færdselssikkerhedsrådet for Sønderjyllands Amt fartkampagner for at få bilisterne til at sætte farten ned på bystrækninger, hvor der var en fartbegrænsning på 50 km pr. time. Kampagnen havde effekt: Andel af lovlydige bilister steg under kampagnerne fra ca. 40 % til ca. 55 %. Antallet af personskader faldt også.
Downloads
Publicado
31-12-1994
Como Citar
Johnsen, B. (1994). Fartkampagner: Arbejdet i amterne, med eksempler fra Sønderjylland. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 1(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v1i1.3864
Edição
Seção
Trafiksikkerhed