Dybdeanalyse af færdselsuheld
- metode og resultater fra en undersøgelse over 17 frontalkollisioner.
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.td.v5i1.4352Palavras-chave:
accident analysis, in depth, head-on collisions, accident factors, accident prevention, injury preventionResumo
I 1996 nedsatte Trafikministeren en tværfaglig gruppe, som i en 2-årig forsøgsperiode skulle foretage dybdegående analyser af udvalgte uheld, samt fremsætte forslag til foranstaltninger mod sådanne uheld. Som en første del har gruppen analyseret 17 frontalkollisioner mellem motorkøretøjer. Analyserne bygger på materiale fra forskellige myndigheder, besigtigelse af uheldssteder samt interviews med implicerede parter, og afdækker faktorer, som bevirkede eller medvirkede til, at det enkelte uheld skete, og/eller at det fik de pågældende konsekvenser.
I dette paper præsenteres den anvendte metode samt resultater fra undersøgelsen.
Downloads
Publicado
31-12-1998
Como Citar
Larsen, L. (1998). Dybdeanalyse af færdselsuheld: - metode og resultater fra en undersøgelse over 17 frontalkollisioner. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 5(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v5i1.4352
Edição
Secção
Trafiksikkerhed