Forbedret tilgængelighed til kollektiv trafik via Internettet

Autores

  • Lene Jensby Hovedstadens Udviklingsråd

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v8i1.4738

Palavras-chave:

internet, knowledge sharing, homepage, transport information

Resumo

Paperet tager udgangspunkt i viden om HURs bustrafik og formidling af denne viden til kun-derne.

Vidensmængden hos trafikselskaber er stigende i takt med teknologiske investeringer, der muliggør automatisk vidensopsamling om forretningsprocesser. Meget af denne viden kan udnyttes til gavn for trafikselskabernes kunder, hvis man får de rette systemer op at stå. I dag er der et vidensgab mellem selskab og kunder, som kan reduceres markant via Internettet.

Paperet ser på vidensgabet og på de muligheder, opbygningen af en ny hjemmesideplatform for HT-busserne giver for at servicere buskunderne bedre. Øget viden giver øget tilgængelighed. Bussen bliver nemmere at bruge og flere kunder kan fastholdes i længere tid.

Downloads

Publicado

31-12-2001

Como Citar

Jensby, L. (2001). Forbedret tilgængelighed til kollektiv trafik via Internettet. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 8(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v8i1.4738