Incitamentskontrakt for Metroens drift

Autores

  • Casten Fich Ørestadsselskabet

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v7i1.4849

Palavras-chave:

metro, operation, maintenance, contract, incentives

Resumo

Indlægget giver en beskrivelse af de ydelser, principper og styringsmekanismer, der ligger bag opbygningen af kontrakten for drift og vedligehold for metroen. Der fokuseres på de bonus- og straffeordninger, der er etableret for sikre en kort rejsetid, en høj driftspålidelighed og en hurtig, relevant og troværdig information til kunderne.

Indlægget behandler den grundlæggende udfordring, der ligger i at tilvejebringe et højt serviceniveau for kunderne i den kollektive trafik, når driften gennemføres via driftskontrakter, som vindes ved udlicitering.

Incitamenter for følgende områder behandles:

  • driftspålidelighed
  • rejsegaranti
  • antal kunder
  • kundevendte områder samt personale
  • vedligehold
  • billettering
  • partnerskab

Downloads

Publicado

31-12-2000

Como Citar

Fich, C. (2000). Incitamentskontrakt for Metroens drift. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 7(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v7i1.4849