OML-Highway – en ny brugervenlig GIS-baseret luftkvalitetsmodel for motorveje, landeveje og andre veje i åbent terræn
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.td.v17i1.5488Keywords:
air quality model, OML-highway, motorway, noise barriersAbstract
Der er udviklet en ny GIS-baseret brugervenlig brugerflade til luftkvalitetsmodellen OML-Highway, som muliggør beregning af luftkvaliteten langs motorveje, landeveje og øvrige veje i åbent terræn. Endvidere er identificeret potentielle anvendelsesmuligheder af OML-Highway, og illustreret to konkrete eksempler på anvendelser: kortlægning langs en motorvej og effekten af en støjskærm.
Downloads
Published
31-12-2010
How to Cite
Jensen, S. S., Ketzel, M., Becker, T., Løfstrøm, P., Olesen, H. R., Lorentz, H., … Fryd, J. (2010). OML-Highway – en ny brugervenlig GIS-baseret luftkvalitetsmodel for motorveje, landeveje og andre veje i åbent terræn. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 17(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v17i1.5488
Issue
Section
Trafikkens energi-, klima- og miljøforhold