Kampagnevirksomhed som middel til ændring af transportmiddelvalg
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.td.v6i1.4474Nøgleord:
mode choice, campaign, bicycle, evaluation, OdenseResumé
Dansk Cyklist Forbund gennemførte i 1998 en landsdækkende kampagne til fordel for at bruge cyklen som transportmiddel til arbejde. På lokalt plan var 49 kommuner og 21 afdelinger af Dansk Cyklist Forbund involveret i større eller mindre grad. 30.000 fra i alt 128 kommuner deltog og cyklede i alt 3,5 mio km. Både arrangører og deltagere meldte om stor tilfredshed med kampagnen. 10% af deltagerne var ”nye” cyklister, og en betydelig del af disse fortsatte med at cykle efter kampagnen. Kampagnen havde et budget på 1,5 mio kroner og er en billig måde at opnå en ændring af transportmiddelvalg.
Downloads
Publiceret
31-12-1999
Citation/Eksport
Krag, T. (1999). Kampagnevirksomhed som middel til ændring af transportmiddelvalg. Artikler Fra Trafikdage På Aalborg Universitet, 6(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v6i1.4474
Nummer
Sektion
Mobilitet og adfærd