Kampagnevirksomhed som middel til ændring af transportmiddelvalg

Forfattere

  • Thomas Krag Dansk Cyklist Forbund

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v6i1.4474

Nøgleord:

mode choice, campaign, bicycle, evaluation, Odense

Resumé

Dansk Cyklist Forbund gennemførte i 1998 en landsdækkende kampagne til fordel for at bruge cyklen som transportmiddel til arbejde. På lokalt plan var 49 kommuner og 21 afdelinger af Dansk Cyklist Forbund involveret i større eller mindre grad. 30.000 fra i alt 128 kommuner deltog og cyklede i alt 3,5 mio km. Både arrangører og deltagere meldte om stor tilfredshed med kampagnen. 10% af deltagerne var ”nye” cyklister, og en betydelig del af disse fortsatte med at cykle efter kampagnen. Kampagnen havde et budget på 1,5 mio kroner og er en billig måde at opnå en ændring af transportmiddelvalg.

Downloads

Publiceret

31-12-1999

Citation/Eksport

Krag, T. (1999). Kampagnevirksomhed som middel til ændring af transportmiddelvalg. Artikler Fra Trafikdage På Aalborg Universitet, 6(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v6i1.4474