Kampagnevirksomhed som middel til ændring af transportmiddelvalg
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.td.v6i1.4474Palavras-chave:
mode choice, campaign, bicycle, evaluation, OdenseResumo
Dansk Cyklist Forbund gennemførte i 1998 en landsdækkende kampagne til fordel for at bruge cyklen som transportmiddel til arbejde. På lokalt plan var 49 kommuner og 21 afdelinger af Dansk Cyklist Forbund involveret i større eller mindre grad. 30.000 fra i alt 128 kommuner deltog og cyklede i alt 3,5 mio km. Både arrangører og deltagere meldte om stor tilfredshed med kampagnen. 10% af deltagerne var ”nye” cyklister, og en betydelig del af disse fortsatte med at cykle efter kampagnen. Kampagnen havde et budget på 1,5 mio kroner og er en billig måde at opnå en ændring af transportmiddelvalg.
Downloads
Publicado
31-12-1999
Como Citar
Krag, T. (1999). Kampagnevirksomhed som middel til ændring af transportmiddelvalg. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 6(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v6i1.4474
Edição
Seção
Mobilitet og adfærd