Energieffektiv fartpilot – et forprojekt

Forfattere

  • Lars Bolet Trafikforskningsgruppen, Institut for Byggeri og Anlæg, Aalborg Universitet
  • Erik Kjems Trafikforskningsgruppen, Institut for Byggeri og Anlæg, Aalborg Universitet
  • Darius Plausinaitis Ukendt

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v1i1.5747

Nøgleord:

cruise control, energy efficiency, optimal speed adaption, Denmark

Resumé

Muligheder for at beskrive en hastighedstilpasningsstrategi, som er energieffektiv under hensyntagen til det aktuelle køretøj og den aktuelle vejstrækning, og som kan anvendes i en fartpilot, er vurderet gennem teoretiske overvejelser og ved computersimulering og kørselsforsøg på én vejstrækning. Resultatet er lo- vende, men viser også udfordringer og behov for yderligere udviklingsarbejde og praktiske forsøg.

Downloads

Publiceret

31-12-2014

Citation/Eksport

Bolet, L., Kjems, E., & Plausinaitis, D. (2014). Energieffektiv fartpilot – et forprojekt. Artikler Fra Trafikdage På Aalborg Universitet, 21(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v1i1.5747