Færre korte bilture i København

Forfattere

  • Maria Helledi Streuli Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen, Byens Udvikling

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v1i1.5983

Nøgleord:

short car trips, user insight, prototyping, user driven concept development, mini copenhagener, all trips count, driving green from A to B

Resumé

I 2016 blev der for første gang siden de første optællinger i 1970’erne målt flere cykler end biler, der krydser sø- og havnesnittet. Og andelen af ture til arbejde og uddannelse i købehavn på cykel er 41 %. Men Københavns Kommune har endnu ikke nået de ambitiøse mål sat i Kommuneplan 2015, KBH 2025 Klimaplan og Københavns Cykelstrategi 2011-2025. Dette projekt fokuserer på københavnernes egne ture op til 5 km, da det i 2011 viste sig, at der dagligt var 185.800 korte bilture svarende til 32 % af alle bilture eller 18 % af det samlede antal ture.

Downloads

Publiceret

31-12-2017

Citation/Eksport

Streuli, M. H. (2017). Færre korte bilture i København. Artikler Fra Trafikdage På Aalborg Universitet, 24(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v1i1.5983