Ørestadsselskabets trafikmodel

Forfattere

  • Carsten Fich Ørestadsselskabet I/S
  • Christian Overgård Hansen TetraPlan ApS
  • Hans-Ole Skovgaard Carl Bro Anlæg as

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v2i1.3890

Emneord (Nøkkelord):

City rail, Copenhagen, Passenger transport, Traffic model, Stated preference analysis

Sammendrag

Ørestadselskabet iværksatte foråret 1994 forundersøgelse til etablering af en bybane i København. Carl Bro as fik til opgave at rådgive om trafikforhold. En af opgaverne har været at opbygge en trafikmodel til at belyse de trafikale konsekvenser af en bybane fra Vanløse til Københavns Lufthavn og den sydligste del af Ørestaden. Trafikmodellen er opbygget som både en hverdagsdøgnmodel og en spidstimemodel, hvor der tages hensyn til forsinkelser i myldretidstrafikken.

Trafikmodellen er integreret med en økonomimodel og køretids-/driftsmodel for bybane og implementeret i en Windowsbaseret PC-model. I paperet præsenteres trafikmodellen og resultater.

 

Nedlastinger

Publisert

31-12-1995

Hvordan referere

Fich, C., Hansen, C. O., & Skovgaard, H.-O. (1995). Ørestadsselskabets trafikmodel. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 2(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v2i1.3890

Utgave

Seksjon

Trafikpolitik og organisation – Klima og planlægning