Ørestadsselskabets trafikmodel
DOI:
https://doi.org/10.5278/ojs.td.v2i1.3890Nyckelord:
City rail, Copenhagen, Passenger transport, Traffic model, Stated preference analysisAbstract
Ørestadselskabet iværksatte foråret 1994 forundersøgelse til etablering af en bybane i København. Carl Bro as fik til opgave at rådgive om trafikforhold. En af opgaverne har været at opbygge en trafikmodel til at belyse de trafikale konsekvenser af en bybane fra Vanløse til Københavns Lufthavn og den sydligste del af Ørestaden. Trafikmodellen er opbygget som både en hverdagsdøgnmodel og en spidstimemodel, hvor der tages hensyn til forsinkelser i myldretidstrafikken.
Trafikmodellen er integreret med en økonomimodel og køretids-/driftsmodel for bybane og implementeret i en Windowsbaseret PC-model. I paperet præsenteres trafikmodellen og resultater.
##submission.downloads##
Publicerad
31-12-1995
Referera så här
Fich, C., Hansen, C. O., & Skovgaard, H.-O. (1995). Ørestadsselskabets trafikmodel. Proceedings from the Annual Transport Conference at Aalborg University, 2(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v2i1.3890
Nummer
Sektion
Trafikpolitik og organisation – Klima og planlægning