Ir al menú de navegación principal Ir al contenido principal Ir al pie de página del sitio

Artikler

Vol. 10 Núm. 1 (2015): Mangfoldighed og læring i uddannelse og organisationer

Hvor blev vandhullet af?

Enviado
28. agosto, 2015
Publicado
28-08-2015

Resumen

- en undersøgelse af et pædagogisk, innovativt udviklingsprojekt på en Social og Sundhedsskole

Abstract

Denne artikel beskriver en kvalitativ undersøgelse af et pædagogisk udviklingsprojekt ’Vandhulspædagogik’ på en Social og Sundhedsskole. Med afsæt i Lotte Darsø’s innovationsteori, Lave og Wenger’s teori om læring i praksisfællesskaber og Gynther et al.’s ’Didaktik 2.0’ beskriver artiklen de muligheder og udfordringer pædagogikken rummer, og afledt heraf giver artiklen bud på et inkrementelt, pædagogisk didaktisk design, der understøtter det innovative udviklingsprojekt.