Kundeundersøgelser i køreplanlægningen

Forfattere

  • Joachim Bak DSB S-tog
  • Rasmus Støvelbæk Olsen DSB S-tog

DOI:

https://doi.org/10.5278/ojs.td.v11i1.4955

Nøgleord:

traffic planning, driving planning, customer study, internet, customer panel

Resumé

Hvordan sikrer vi, at fremtidens køreplaner bliver så attraktive som muligt for nuværende og potentielle kunder? Hvilke muligheder har vi for at vurdere effekterne af forskellige ændringer? Hvad ved vi egentlig om kundernes præferencer?

DSB S-tog har via Internettet præsenteret 1.500 personer for forskellige køreplaner, og bedt dem tage stilling til hvilken køreplan, de foretrækker i fremtiden.

Downloads

Publiceret

31-12-2004

Citation/Eksport

Bak, J., & Olsen, R. S. (2004). Kundeundersøgelser i køreplanlægningen. Artikler Fra Trafikdage På Aalborg Universitet, 11(1). https://doi.org/10.5278/ojs.td.v11i1.4955