GIS i gymnasiet og hf

- en historisk oversigt og et kig i krystalkuglen

Forfattere

  • Niels Vinther Egedal Gymnasium
  • Lars Andersen

DOI:

https://doi.org/10.54337/ojs.perspektiv.v21i36.6664

Resumé

For 15 år siden var der store forventninger til, at GIS ville præge geografiundervisningen i gymnasiet, og mange var på kurser for at lære at bruge GIS i undervisningen. Der var en helt klar forventning om, at GIS ville blive en integreret del af den daglige undervisning i geografi og naturgeografi.

Men hvordan er det egentlig gået med udviklingen og brugen af GIS i gymnasiet og hf? I denne artikel gives en status over hvad, der er sket med GIS i undervisningen, hvilke frem- og tilbageskridt, der har været undervejs, samt et lille kig i krystalkuglen. En ting er sikkert: GIS er kommet for at blive - også i undervisningen.

Downloads

Publiceret

15-02-2023

Nummer

Sektion

Øvrige artikler