GIS i gymnasiet og hf
- en historisk oversigt og et kig i krystalkuglen
DOI:
https://doi.org/10.54337/ojs.perspektiv.v21i36.6664Resumé
For 15 år siden var der store forventninger til, at GIS ville præge geografiundervisningen i gymnasiet, og mange var på kurser for at lære at bruge GIS i undervisningen. Der var en helt klar forventning om, at GIS ville blive en integreret del af den daglige undervisning i geografi og naturgeografi.
Men hvordan er det egentlig gået med udviklingen og brugen af GIS i gymnasiet og hf? I denne artikel gives en status over hvad, der er sket med GIS i undervisningen, hvilke frem- og tilbageskridt, der har været undervejs, samt et lille kig i krystalkuglen. En ting er sikkert: GIS er kommet for at blive - også i undervisningen.
Downloads
Publiceret
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2023 Niels Vinther, Lars Andersen
Dette arbejde er licenseret under en Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International License.
Artikler publiceret i Geoforum Perspektiv er licenseret under en Creative Commons Navngivelse-IkkeKommerciel-IngenBearbejdelse 3.0 Unported Licens. Læs mere her.