Leder: Geografisk information og uddannelse
Gæsteredaktørens betragtninger
DOI:
https://doi.org/10.54337/ojs.perspektiv.v21i36.7391Resumé
Hvordan lærte vi at arbejde med geografiske data, og hvordan kom vi i gang med og igennem en uddannelse, der satte os i stand til at skabe, strukturere, analysere og formidle geografisk information? Var det skoleatlasset eller spejdernes brug af kort og kompas, der satte os i gang, eller var det en inspirerende geografilærer i gymnasiet, studieturen til Firenze eller et kursus i landmåling?
Denne temaudgivelse gør status for undervisning med og om geografisk information og GIS ved indgangen til tyverne. Det er lykkedes at samle nogle spændende bidrag, der giver et indblik i GIS-undervisningen i dagens Folkeskole og på ungdomsuddannelserne.
Downloads
Publiceret
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2023 Niels Nielsen
Dette arbejde er licenseret under en Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International License.
Artikler publiceret i Geoforum Perspektiv er licenseret under en Creative Commons Navngivelse-IkkeKommerciel-IngenBearbejdelse 3.0 Unported Licens. Læs mere her.